sâmbătă, 30 iulie 2016

Solutiile de curatare si ingrijire pentru lentile: stop bacteriile!

Lentilele de contact pot fi colorate, folosite strict pentru scop estetic sau cu dioptrii, fiind o alternativa ideala pentru ochelarii de vedere.
Exista si varianta combinata, si anume lentile de contact colorate cu dioptrii. Cele mai cautate sunt cele cu dioptrii deoarece foarte multe avantaje. In primul rand sunt mult mai confortabile si ofera o vedere naturala, fara a limita campul vizual. Pot fi purtate in acelasi timp cu ochelarii de soare, ofera o libertate totala, utilizatorul lor poate dansa, alerga, fara grija de a scapa ochelarii pe jos. Ca orice produs prezinta si cateva dezavantaje. Exceptand lentitelele de unica folosinta, restul trebuie curatate in mod regulat pentru a evita riscul de infectii si iritatii.

Solutiile de curatare pentru lentile tin departe bacteriile

Solutiile de curatare reprezinta cea mai buna metoda de a le putea purta fara grija consecintelor negative. Mainile trebuie curatate foarte bine inainte de a le manevra, se recomanda folosirea unui sapun antibacterian lichid, iar apoi trebuie sterse cu un prosop fara scame, pentru ca acestea sa nu ajunga pe lentile. In unele cazuri, pentru unele tipuri de lentile de contact se recomanda pastrarea pe timpul noptii in solutiile de curatate. Aceste solutii nu sunt universale ci sunt diferite in functie de tipul lor. Cele mai recomandate sunt solutiile multifunctionale deoarece pot fi folosite pentru curatare, dezinfectare si clatire, mai ales ca se stie foarte bine ca solutiile de curatare si ingrijire pentru lentile tin departe bacteriile. Curatarea corecta a lentilelor de contact este foarte importanta nu doar pentru evitarea infectiile ci si pentru intretinerea lor fara a le deteriora, avand astfel o durata de viata mai lunga. Folosirea unor metode nepotrivite le pot strica chiar si dupa prima utilizare.

Orice purtator de lentile de contact, fie estetice sau cu dioptrii trebuie sa stie ca solutile de curatare pentru lentile tin departe bacteriile!


marți, 27 octombrie 2015

De ce serviciile ssm aduc profitabilitate mai mare companiilor

Serviciile ssm se refera la securitatea si sanatatea in munca reprezentand servicii pe care ar trebui sa le ofere orice companie si societate. Companiile care ofera aceste servicii angajatilor lor demonstreaza faptul ca tin la un mediu de lucru cat mai sigur, in care angajatii sa isi desfasoare activitatile cu incredere.

Aceste servicii au o importanta destul de ridicata atunci cand intra in discutie si companiile de constructii. Angajatii acestor companii de constructii se confrunta in fiecare zi cu situatii in care riscul accidentelor este unul ridicat. Pentru o cat mai buna desfasurare a muncii, forta de munca trebuie sa fie instruita si informata corespunzator cu privire la serviciile ssm care se refera la securitatea si sanatatea in munca.

Servicii ssm pentru sanatate si securitate in munca


Intrucat riscurile pot aparea in orice moment, se recomanda apelarea la o companie specializata pe aceste servicii de ssm. De asemenea, marile corporatii apeleaza si ele la companii perfectionate in aceasta arie. 
Unele dintre acestea ofera si training-uri la sediul lor pentru angajati. Cu cat te apropii mai mult de angajat si empatizezi cu el, cu atat acesta va incerca sa ofere la randul lui tot ce are mai bun si sa se deplaseze in aceeasi directie cu interesele companiei.

Echipament pentru protectia muncii


In ziua de azi, protectia muncii nu mai reprezinta un simplu concept si o simpla documentatie ce trebuie citata de catre salariat. Pentru ca evolutia este in plina desfasurare, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe ce sunt angajate in acest specific. In mod sigur aceste companii stiu sa puna la punct toate actele si sa ofere instructiunile necesare fiecarui angajat si consultanta aferenta.


Serviciile ssm se refera la securitatea si sanatatea in munca contribuind la o activitate cat mai stabila din partea angajatului. In mod concret acestia presteaza munca de calitate atunci cand observa interesul companiei de felul in care decurg lucrurile la locul de munca.


miercuri, 30 septembrie 2015

Tichetele de cresa, o metoda de incurajare a intoarcerii la serviciu a mamicilor

In cazul in care nu mai beneficiezi de concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani si nici de indemnizatia acordata pentru aceste cazuri, trebuie sa stii ca poti beneficia de tichete de cresa din partea angajatorului tau.

Notiunea de tichet de cresa apare in Legea nr. 193 din 2006 si reprezinta una dintre formele de incurajare a revenirii la serviciu a mamelor in perioada celor 2 ani in care poate beneficia de concediul de crestere a copilului. Pe langa aceste tichete de cresa, alte modalitati prin care mamele sunt incurajate sa se intoarca mai devreme la serviciu o reprezinta un bonus extra-salarial din partea statului sub forma de beneficii banesti.

Tichetele de cresa sunt acordate de angajator ca un stimulent pentru ca o angajata buna sa se intoarca mai repede la serviciu dupa ce familia sa s-a marit, iar folosirea lor este un avantaj si pentru angajate si pentru angajatori, care isi readuc in companie angajatele si reduc cheltuielile necesare instruirii unui nou angajat care ar trebui sa-i tina locul noii mamici. Tot pentru angajatori, exista si avantaje fiscale in utilizarea tichetelor de cresa, avantaje ce constau in deductibilitatea de la calculul impozitului pe profit, scutirea de la plata taxelor social salariale si social patronale.

Ca angajat care primeste tichete de cresa, aceste bonuri nu te conditioneaza in alegerea cresei, ci pot fi folosite atat pentru cele de stat, cat si pentru cele private.

Tichetele de cresa se acorda unuia dintre parinti pentru intoarcerea la munca intr-un termen mai scurt de doi ani de la venirea pe lume a bebelusului


Daca vrei sa beneficiezi de tichete de cresa trebuie sa faci o cerere pentru acordarea lor, sa ai un act doveditor de la unitatea unde este inscris copilul, o declaratie ca celalalt parinte nu beneficiaza de tichete de cresa si nici de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, precum si livretul de familie.

Tichete de cresa de la Sodexo Romania



Aceste tichete sunt un real ajutor pentru familiile care tocmai s-au marit si care se confrunta cu cheltuieli destul de ridicate in aceasta perioada. In plus, reintorcandu-te la serviciu la scurt timp dupa nasterea copilului, reintegrarea va fi mai usoara.

marți, 7 iulie 2015

Tichetele cadou, o motivare excelenta pentru angajati

O buna modalitate ca patronii sa isi motiveze angajatii este acordarea de tichete cadou. Astfel, acestia vor veni ma motivati la serviciu.
Tichetele cadou sunt o buna sursa de motivare pentru angajati, indiferent daca lucreaza la o multinationala sau la o firma mai mica.
Tichetele cadou, avantaj si pentru patron
Aceste tichete cadou sunt intotdeauna binevenite fiind un plus la pachetul salarial. Avantajul tichetelor cadou pentru angajator este acela ca el este scutit de la plata unei anumite parti de impozit, in timp ce angajatii se vor alege cu un venit in plus, fiind extrem de utile.
Stimularea cu ajutorul tichetelor cadou a angajatilor este importanta pentru ca o firma sa aiba profit, pentru ca angajatii se simt stimulati. Conditiile de acordare a tichetelor cadou sunt stabilite in baza unei legi emise de Ministerul Muncii.
Tichetele cadou se acorda doar in anumite conditii
Tichetele cadou pot fi folosite doar pentru cumpararea de produse alimentare, dar si a unor obiecte vestimentare, in functie de tipul acestora. Tichetele cadou se acorda cel mai adesea de sarbatori, adica de Paste, de Craciun sau sub forma de prima pentru vacante, in cazul companiilor de stat.
Tichete cadou folosite la cumparaturi

Valoarea unui tichet cadou difera
Tichetele cadou au o valoare care poate fi de 50, dar si de 150  sau de 200 de lei. De asemenea, ele pot avea si o valoare mai mare, ca de exemplu de 500 de lei.
Nu numai tichetele cadou sunt o forma buna de motivare a angajatilor unei companii, ci si teambuildingurile sau bonurile de masa. Departamentul de resurse uane al unei companii este cel care decide care sunt cele mai bune forme de motivare pentru angajati. Ar trebui, de exemplu, sa faca un sondaj intern in acest sens.
Fiecare angajat in parte isi va spune dorintele, in legatura cu forma de stimulare non-financiara pe care si-ar dori-o. In functie de rezulatele sondajelor, vor fi facute si alegerile potrivite de catre cei de la HR.

Angajatii vor fi si mai stimulati sa vina la serviciu, vazand ca persoanele aflate la conducere tin cont de parerile lor atunci cand iau decizii cu privire la companie. 


Tichetele cadou si bonurile de masa sunt o solutie ideala pentru motivarea angajatilor

marți, 2 septembrie 2014

Idei de recompensare a angajatilor

In ultima vreme se pare ca forte multe companii, incearca sa-si incurajeze nagajatii prin anumite metode, iar una dintre ele este reprezentata de acordarea bonurilor de masa. Bonurile de masa sunt foarte avantajoase atat pentru firma cat si pentru angajat, deoarece taxele si impozitele sunt mult mai mici, decat daca recompensarea ar fi acordata in bani. Ma sunt acordate si bonurile cadou Unele firme mai acorda si bonuri cadou, acestea sunt avantajoase din acelasi motiv si anume ca taxele si impozitele pe care le plateste atat firma cat si angajatii sunt mult mai mici decat daca era acordata o suma de bani. Aceste banuri cadu sunt acordate cu ocazia anumitor sarbatori precum: Paste, craciun, 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie, unele companii acorda aceste bonuri cadou in ziua in care isi sarbatoreste ziua aniversara. Motivele pentru care sunt acordate bonurile de masa Unul dintre motivele principale pentru care sunt acordate bonuri de vacanta sunt preturile mici pe care le taxele si impozitele in acest caz. Aceste taxe sunt platite doar de firma, angajatilor li se opreste doar 16% ca impozit pe venit. Cu aceste bonuri cadou, cei care le primesc pot cumpara orice cadou din peste 100.000 de magazine, in care este posibila plata cu ajutorul bonurilor. Bonuri cadou acordate si cu alte ocazii Nu numai cu ocazia sarbatorile precum Paste, Craciun, 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie, Ziua aniversarii firmei, sunt acordate bonuri cadou , ci si cu alte ocazii precum modalitate de motivare, in cazul in care angajatul are rezultate foarte bune. Mai sunt cazuri in care firmele au contracte de ani de zile cu anumiti parteneri, iar pentru a incuraja colaborarea, acestia le da partenerilor banuri cadou, insa exista o conditie in acest caz, ca suma alocata bonurilor sa nu depaseasca 2% din profit.

vineri, 25 aprilie 2014

Lucrezi la stat? Uite ce poti face cu un bon de vacanta!

Angajatii institutiilor de stat isi vor putea rezerva pachete turistice de concediu cu un bon de vacanta  a carui valoare poate echivala suma aferenta a sase salarii minime pe economie (aproximativ 5000 Ron). Comisia de industrii a Camerei Deputatilor a transmis ca legea care reglementeaza aceasta forma de recompensare a functionarilor publici va contribui la dezvoltarea turismului romanesc.

Prin urmare, daca lucrezi intr-o institutie publica, regie autonoma, companie nationala sau societate comerciala la care statul roman este actionar majoritar, vei putea beneficia de un bon de vacanta care sa te motiveze sa iti petreci concediul in destinatii turistice romanesti.

Cum poti folosi bonul de vacanta?

Bonul de vacanta poate fi folosit exclusiv in Romania (chiar si in pensiunile agroturistice) pentru rezervarea pachetelor turistice si, intrucat este nominal, poate fi utilizat exclusiv de beneficiar (nu este transferabil).

Bonul de vacanta va inlocui primele de vacanta, care ofereau functionarilor publici posibilitatea de a le investi in vacante peste hotare. Astfel, operatorii de turism autohtoni sunt avantajati de aceasta masura legislativa. Un bon de vacanta poate acoperi un sejur de pana la doua saptamani in Romania.

Beneficiarii bonurilor de vacanta isi pot alege singuri pachetul turistic, prin agentii sau prin contactarea directa a hotelului in care se cazeaza. In acest mod, se evita eventualele plangeri ale angajatilor statului privind impunerea de catre agentii a unei unitati hoteliere cu conditii precare de sedere.

Comisionul agentiilor de turism

Bonurile de vacanta pentru angajatii statului nasc deocamdata controverse privind comisionul primit de agentiile de turism.


In timp ce deputatii propun a acesta sa fie de pana la 10%,  ministrul turismului, Maria Grapini, propune ca acesta sa "fie lasat liber", de vreme ce statul nu ar trebui sa intervina in negociere. Momentan, proiectul de lege se afla in dezbaterea plenului Camerei Deputatilor.

Factori care afecteaza nivelul de motivare al angajatilor

Factorii perturbatori ai procesului de motivare a angajatilor pot conduce la aparitia de probleme grave de performanta, care pot fi extrem de costisitoare pentru o companie. Un angajat prea putin motivat sa dea randament devine o sursa semnificativa de esec in activitatea organzatiei in care lucreaza.

Un lider performant stie ca resursa umana a echipei sale este cea mai importanta pentru bunul mers al lucrurilor. Prin urmare, strategiile de motivare pentru angajati sunt esentiale, alaturi de identificarea acelor factori perturbatori care scad gradul motivatiei la nivel individual. Odata eliminate, aceste influente negative permit cresterea graduala a implicarii resursei umane in dezvoltarea si evolutia companiei.

Probleme motivare angajati: stima de sine scazuta

Increderea in fortele proprii este un real combustibil pentru nivelul de motivare al angajatilor. O persoana care se simte capabila sa indeplineasca sarcinile curente are si o dorinta de a persevera, precum si o disponibilitate crescuta de a se implica 100% in atingerea telului. Asadar, un angajat care nu este sustinut moral, incurajat si gratificat la timp, va fi unul ineficient, nesigur, instabil si neproductiv.

Probleme motivare angajati: asteptarile scazute fata de succes

Asteptarile pozitive fata de succesul activitatii intreprinse cresc nivelul de motivare al oricarui angajat. Cand un angajator transmite ideea ca un obiectiv este posibil si ca angajatul care primeste aceasta sarcina este competent, acesta din urma va fi suficient de increzator, incat sa fie performant si sa atinga telul in cauza. Asteptarile scazute conduc la lipsa de motivare, delasare si rezultate proaste.

Probleme motivare angajati: anxietatea performantei


Angajatii care sufera de anxietatea performantei sunt sensibili la pedepse, critici si pierderea unui lucru pe care il considera valoros. Consecinta este adoptarea unei atitudini rezervate si inhibate, inactiune si neperformanta. De pilda, un angajat poate incepe o activitate, ca apoi sa se opreasca inainte ca ea sa fie finalizata, deoarece se simte anxios gandindu-se la posibilul feedback negativ.