Factorii perturbatori ai procesului de motivare a angajatilor pot conduce
la aparitia de probleme grave de performanta, care pot fi extrem de
costisitoare pentru o companie. Un angajat prea putin motivat sa dea randament
devine o sursa semnificativa de esec in activitatea organzatiei in care
lucreaza.
Un lider
performant stie ca resursa umana a echipei sale este cea mai importanta pentru
bunul mers al lucrurilor. Prin urmare, strategiile de motivare pentru angajati
sunt esentiale, alaturi de identificarea acelor factori perturbatori care scad
gradul motivatiei la nivel individual. Odata eliminate, aceste influente
negative permit cresterea graduala a implicarii resursei umane in dezvoltarea
si evolutia companiei.
Probleme
motivare angajati: stima de sine scazuta
Increderea
in fortele proprii este un real combustibil pentru nivelul de motivare al
angajatilor. O persoana care se simte capabila sa indeplineasca sarcinile
curente are si o dorinta de a persevera, precum si o disponibilitate crescuta
de a se implica 100% in atingerea telului. Asadar, un angajat care nu este
sustinut moral, incurajat si gratificat la timp, va fi unul ineficient,
nesigur, instabil si neproductiv.
Probleme
motivare angajati: asteptarile scazute fata de succes
Asteptarile
pozitive fata de succesul activitatii intreprinse cresc nivelul de motivare al
oricarui angajat. Cand un angajator transmite ideea ca un obiectiv este posibil
si ca angajatul care primeste aceasta sarcina este competent, acesta din urma
va fi suficient de increzator, incat sa fie performant si sa atinga telul in
cauza. Asteptarile scazute conduc la lipsa de motivare, delasare si rezultate
proaste.
Probleme
motivare angajati: anxietatea performantei
Angajatii
care sufera de anxietatea performantei sunt sensibili la pedepse, critici si
pierderea unui lucru pe care il considera valoros. Consecinta este adoptarea
unei atitudini rezervate si inhibate, inactiune si neperformanta. De pilda, un
angajat poate incepe o activitate, ca apoi sa se opreasca inainte ca ea sa fie
finalizata, deoarece se simte anxios gandindu-se la posibilul feedback negativ.