vineri, 25 aprilie 2014

Factori care afecteaza nivelul de motivare al angajatilor

Factorii perturbatori ai procesului de motivare a angajatilor pot conduce la aparitia de probleme grave de performanta, care pot fi extrem de costisitoare pentru o companie. Un angajat prea putin motivat sa dea randament devine o sursa semnificativa de esec in activitatea organzatiei in care lucreaza.

Un lider performant stie ca resursa umana a echipei sale este cea mai importanta pentru bunul mers al lucrurilor. Prin urmare, strategiile de motivare pentru angajati sunt esentiale, alaturi de identificarea acelor factori perturbatori care scad gradul motivatiei la nivel individual. Odata eliminate, aceste influente negative permit cresterea graduala a implicarii resursei umane in dezvoltarea si evolutia companiei.

Probleme motivare angajati: stima de sine scazuta

Increderea in fortele proprii este un real combustibil pentru nivelul de motivare al angajatilor. O persoana care se simte capabila sa indeplineasca sarcinile curente are si o dorinta de a persevera, precum si o disponibilitate crescuta de a se implica 100% in atingerea telului. Asadar, un angajat care nu este sustinut moral, incurajat si gratificat la timp, va fi unul ineficient, nesigur, instabil si neproductiv.

Probleme motivare angajati: asteptarile scazute fata de succes

Asteptarile pozitive fata de succesul activitatii intreprinse cresc nivelul de motivare al oricarui angajat. Cand un angajator transmite ideea ca un obiectiv este posibil si ca angajatul care primeste aceasta sarcina este competent, acesta din urma va fi suficient de increzator, incat sa fie performant si sa atinga telul in cauza. Asteptarile scazute conduc la lipsa de motivare, delasare si rezultate proaste.

Probleme motivare angajati: anxietatea performantei


Angajatii care sufera de anxietatea performantei sunt sensibili la pedepse, critici si pierderea unui lucru pe care il considera valoros. Consecinta este adoptarea unei atitudini rezervate si inhibate, inactiune si neperformanta. De pilda, un angajat poate incepe o activitate, ca apoi sa se opreasca inainte ca ea sa fie finalizata, deoarece se simte anxios gandindu-se la posibilul feedback negativ.